BMW Frozen lakkleuren

BMW Individual Frozen Metallic

In 2011 introduceerde BMW de E92 M3 Frozen Edition. Een uiterst exclusieve serie BMW E92 M3's die in alle kleuren te bestellen waren zolang het maar Frozen Black was. De matzwarte kleur was natuurlijk al jaren in ontwikkeling en BMW besloot de Frozen Black te gebruiken als de aftrap van een parallelle lijn met matzwarte aanbiedingen van bestaande kleuren.  

Door de jaren heen is het aanbod van de verschillende Frozen Paints alleen maar toegenomen. Weinig mensen hadden voorzien dat BMW zo'n uiterst compleet aanbod aan matte lakken zou creeren. Er zijn verschillende klanten die uitsluitend nog auto's willen rijden als ze zijn voorzien van een Frozen paint. Bij de eerste oogopslag wordt al duidelijk dat er een aantal cruciale verschillen zijn met de reguliere lakken van BMW. In deze blog staan we onder andere stil bij de verschillen, het onderhoud en het repareren van eventuele schades. 

Verschillen  
Het grootste verschil tussen een Frozen paint en een reguliere lak zit hem natuurlijk in het feit dat de eerstgenoemde mat is en dat de reguliere lak glanst. Wat echter zeker is, is dat u in beide gevallen de lak in de conditie wil houden waarin u haar hebt gekocht. De Frozen lak moet mat blijven en de reguliere lak moet blijven glimmen. Laten we daarom even stilstaan bij de verschillen tussen de lakken om beter te begrijpen waar het verschil hem precies in zit. Want hoewel de twee verschillende lakken de auto een enorm verschillend uiterlijk geven zijn ze meer gelijk dan u wellicht op het eerste oog denkt. Zoals elke lak is het eindresultaat opgebouwd uit diverse lagen. Wanneer een auto in de fabriek wordt gespoten wordt er eerst een laag primer gespoten, dan verschillende lagen in kleur en vervolgens de topcoat. Bij die laatst zit het grote verschil tussen een Frozen lak en een regulieren lak. Een Frozen lak krijgt een andere topcoat die veel minder licht reflecteert en de lak een matte uitstraling geeft. Een reguliere lak probeert juist zoveel mogelijk licht te reflecteren en geeft de auto een diepe glans.  

Onderhoud 
 Voor wat betreft het onderhoud van uw BMW Frozen lak hoeft u niet eens zo heel veel anders te doen dan bij een gewone lak. U kunt er beter niet mee door de wasstraat gaan want de draaiende borstels kunnen de matte laag van de lak aantasten. Daarnaast is het aan te bevelen de lak te wassen met een speciale shampoo die daarvoor geschikt is. Bij uw dealer kunt u BMW auto shampoo voor matte lak aanschaffen (onderdeelnummer: 83125A16473) en kunt u de matte uitstraling van uw lak goed verzorgen. Er zijn ook ander merken beschikbaar maar daarvan zijn wij niet bekend met het resultaat, doe dus goed onderzoek voordat u begint. Daar waar u bij een gewone lak zoveel mogelijk wil poetsen en polijsten om de glans van de lak zo diep mogelijk te houden is dat bij een matte auto juist totaal niet het geval. Sterker nog, u kunt de lak helemaal niet polijsten omdat de matte lak dan steeds iets meer glans zal gaan vertonen. U kunt echter niet gewoon de lak gaan polijsten en verwachten dat de auto net zo hard gaat glanzen als een auto met een niet Frozen lak in dezelfde kleur, daarvoor verschillen de toplagen te veel. Wanneer u bijvoorbeeld ziet dat er vogelpoep op uw auto zit is het aan te raden dit direct te verwijderen met een waterstraal net zoals u dat zou doen bij een auto met een reguliere lak om te voorkomen dat de vogelpoep in de lak van de auto vreet.  

Schade 
Het kan ons allemaal overkomen, u bent ergens tegenaan gereden of er is iemand tegen u aan gereden met schade tot gevolg. Dan is het goed om te weten dat de Frozen paint eigenlijk geen enkel obstakel is. Onderhuids zijn de panelen van de auto hetzelfde en een goede schadehersteller weet hoe hij matte lak moet aanbrengen om tot een gelijk resultaat te komen met de onbeschadigde panelen. Ook hier is het bezit van een Frozen lak dus eigenlijk weer grotendeels gelijk aan het hebben van een auto met een gewone lak.  

Conclusie 
Vanwege de lange geschiedenis die BMW met haar Frozen paints heeft is het dus zeker aan te raden om bij de aanschaf van uw volgende BMW te overwegen om een auto met een Frozen lak te kiezen. Bergwerff Automotive heeft altijd een selectie van dit soort auto's op voorraad en kan u ook assisteren bij uw zoektocht naar de perfecte auto voor u. Het onderhoud van de lak is, afgezien van het feit dat u beter niet door de wasstraat kunt rijden eigenlijk grotendeels gelijk dus dat hoeft ook geen obstakel te zijn. Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze blog neem dan contact op met één van onze verkoopadviseurs en laat uw droom om een BMW met een Frozen lak te bezitten werkelijkheid worden.  

Alfa Romeo 8C Competizione Spider

4.7 V8
    Bouwjaar 2010
    Kilometerstand 1.301 km
    Brandstof Benzine
    Transmissie Automaat
    Specificaties
    Kenteken
    NL
    169961
    CarrosserieCabriolet
    Bouwjaar2010
    KleurRood Metallic
    BrandstofBenzine
    EnergielabelG
    TransmissieAutomaat
    BekledingLeder
    Aantal cilinders8
    Aantal deuren2
    Acceleratie4,4 s
    BTW/Marge regelingBTW is niet aftrekbaar
    Omschrijving

    Alfa Romeo is een merk van hoge pieken en diepe dalen, maar als we dan naar de top van de piek gaan zoeken dan kan het toch haast niet anders dan dat we uitkomen op de Alfa Romeo 8C Spider in Rosso Competizione.

    De Alfa Romeo 8C Competizione Spider is een onwaarschijnlijk fraaie auto. Dit exemplaar verkeert bovendien in nieuwstaat, mede dankzij de extreem lage kilometerstand van slechts 1.300 kilometer.

    De Alfa Romeo 8C Spider werd geïntroduceerd na de productie van de Alfa Romeo 8C. Alfa Romeo was voornemens om 500 stuks van de auto te bouwen maar het werden er slechts 349 stuks. Het bleek toch lastiger dan gedacht om een kapitale cabriolet tijdens de grootste crisis ooit te verkopen.

    De 8C was tevens een beetje een vreemde eend in de bijt. Het was de enige Alfa Romeo die niet werd gebouwd op basis van een reguliere Alfa Romeo. De Maserati GranTurismo werd gebruikt als basis en leverde ook diens 4.7 liter V8 die in de Spider 450 pk levert. De motor is gekoppeld aan een gerobotiseerde handbak met zes versnellingen.

    Het is met recht een klassieker van de toekomst en een auto waar ook in de komende jaren veel over al worden geschreven. Te meer omdat de toekomst van het merk Alfa Romeo al jaren ongewis is.

    Daarom is dit een extra mooie kans om een bijzonder zeldzaam stukje Alfa Romeo-geschiedenis te bemachtigen. Wie is de Alfist die zijn kans pakt?


    Bedrijfsinformatie

    Kallenhard Garantie

    • Technisch afleverklaar gemaakt volgens de hoogste standaard
    • 1 jaar onderhoudsvrij of minimaal 10.000 kilometer
    • Gratis BMW Verlengde Pechhulp

    Lees meer over de unieke Kallenhard Garantie op www.bergwerffbmw.nl/service/bergwerff-garantie

    Opties
    Airbag bestuurder
    Airbag passagier
    Airco
    Alarm klasse 1(startblokkering)
    Aluminium interieur afwerking
    Anti Blokkeer Systeem
    Anti doorSlip Regeling
    Elektrisch bedienbare kap
    Elektrische ramen voor
    Elektronisch Stabiliteits Programma
    Keramische remschijven
    Lederen bekleding
    Inruilwaarde berekenen
    Garanties
    100% onderhouden
    Bergwerff Garantie
    Bovag