De i4 eDrive35 is meer dan goed genoeg

 

Hebben we als maatschappij stiekem eigenlijk niet gewoon een probleem? Waarom is goed genoeg al lang niet meer goed genoeg? We scheppen massaal nog eens op bij het avondeten, we drinken regelmatig een glaasje te veel en we slaan nooit een stuk taart af. Het enige dat de mensheid met mate tot zich lijkt te nemen is beweging. Hoewel vorenstaande klein bier lijkt in vergelijking met de grotere problemen die spelen is het toch tekenend voor de tijd waarin we leven. Het meest bijzondere is wel dat we een soortgelijk patroon zien ontstaan wanneer consumenten kiezen voor een elektrische auto. Meer dan goed genoeg lijkt niet langer goed genoeg te zijn. Dit manifesteert zich vooral bij de BMW i4. Het lijkt wel alsof het koperspubliek vergeet dat de BMW i4 eDrive35 bestaat. De meeste aspirant kopers zijn geïnteresseerd in de i4 eDrive40 en voor de liefhebber van rauwe snelheid is er natuurlijk de i4 M50 xDrive maar de i4 eDrive35 lijkt haast een beetje de vergeten auto, het instappertje, de lokker op de prijslijst. Niets is echter minder waar.

De BMW i4 eDrive35 - Een Overlooked Wonder in de Wereld van Elektrische Auto's

Het range dillema

We zien vooral dat klanten die voor het eerst een elektrische auto kopen zich volledig blindstaren op range. De klant die al eens eerder in een elektrische auto heeft gereden weet dat zaken zoals een goede laadcurve, laag verbruik en goede informatie tijdens het rijden minstens zo belangrijk zijn als range. Heel begrijpelijk bovendien. Wie wil nou niet dat de auto van uw keuze naadloos in uw leven past. Op de vraag waarom menig koper dan toch in eerste instantie neigt naar de auto met meer range is het antwoord ook steevast: “Dat is toch wel erg makkelijk met de zomervakantie.” Blijkbaar mag een iets langere range voor een paar dagen in het jaar vele duizenden euro’s extra kosten.

Laten we dan een klant, die in eerste instantie nog niet is overtuigd van de range van de i4 eDrive35, kennismaken met de auto. Is het antwoord eigenlijk steevast: “Dit is eigenlijk meer dan genoeg, ik heb eigenlijk helemaal niet meer range nodig.” Wie had dat ook anders vewacht van een premium merk als BMW. Het lagere gewicht van de auto ten opzichte van de eDrive40 (-90 kilo), maakt dat de iDrive35 nog meer dat échte BMW rijgevoel geeft. Kortom, neem genoegen met genoeg, wees onderdeel van de verandering en kies de BMW i4 eDrive35.

Bergwerff presenteert:

Ontdek hoe de i4 eDrive35 een indrukwekkende rijervaring biedt zonder in te boeten aan prestaties. Onze collega Tom Westendorp deelt zijn persoonlijke ervaringen en indrukken. Vergeet niet om te abonneren op ons kanaal voor meer video's met deskundig advies en diepgaande inzichten over elektrische auto's en mobiliteit!